Yorum yapın. Bölüm Zamanı Sevmek. Özellikle bunun nedenlerine baktığımızda dönem itibariyle ülkenin içerisinde olduğu siyasi çalkantıların ve tarihsel figürasyonların en yoğun olarak yaşandığı dönemlerinden birine tekabül etmesi diyebiliriz. Toplumsal bir gerçekliğe dayanan Erksan filmlerinin alt metinleri birçok ahlaki çıkarım ve metafiziksel öğeleri barındırması açısından zengin bir muhteviyata sahiptir. Özellikle Sevmek Zamanı filmi her ne kadar bu gerçeklikten kendini soyutlamış gibi dursa da, Erksan sinemasının belki de nirengi filmidir diyebiliriz. Sevmek Zamanı, isim itibariyle Sevme Zamanı Filmi Seks ifade eder? Buradaki zamanın varlığının daha çok doğu felsefelerine içkin bir halde sunulduğunu göreceğiz. Özellikle burada sevmek edimi bir zamana eklemlenmiştir ancak bunun hangi durumda ya da anda olacağı belirtilmemiştir. Bu nedenle filmin başlangıcındaki kareler oldukça donuk ve melankolik bir etki yaratır. Zaman burada sürekli akışkan bir yapıya sahip olmaktan çok, tam tersine oldukça donuk, hapsedilmiş ve sıkıştırılmıştır. Özellikle göl bu konuda oldukça iyi bir metafor kaynağı sağlayacaktır bizlere. Filmin açılış ve bitiş sahnelerine baktığımızda bunu destekleyecek birçok öğeye rastlarız. Filmin başında gördüğümüz doğa kompozisyonu ile filmin sonunda ölen iki aşığımız Halil Müşfik Kenter ve Meral Sema Özcan adeta bir kartpostal gibi bu mekâna bitiştirilirler. Filmin sonundaki ölüm aynı zamanda zamanın durması değil midir? Buradaki zaman kavramının durağan olması filmi belki de Heideggerci bir varoluş mekanizmasının ortasından cımbızla çıkarmamıza vesile olur. Zamanın durağan olması hatta durmuş olması aslında bir tür zamansızlıktır ve Heideggerci anlayışa göre var olmamış olmaktır. Bu durumda esas anlatılan kavram sevmek edimidir. Karakterler yalnızca bu edimin meçhul anlatıcısı ve nesnesi konumundadırlar. Bu yüzden karakterler de donuktur ve varlıklarından söz edilemez, var olmaya çalıştıkları zaman —ki bu birbirlerine ait olma durumuyla alakalıdır- yok olmaya mahkûmdurlar. Filmin başında Halil kahvede oturmaktadır ve bizler ona yağmurun altında ıslanarak bakarız. Yukarıda bahsettiğimiz donuk ifadeyi aynı şekilde ilerideki bir sahnede Meral için de söyleyebiliriz. Halil dışarı çıkar, bu sefer yağmurda kendisi ıslanırken kahvenin içine izleyici girmiştir. Ancak değişen bir şey yoktur, Halil ister içeride olsun, ister dışarı çıksın görünümü değişmezdir. Onun bu ilk sahnede gördüğümüz değişmezliği aslında ne kadar dingin ve durağan bir ruh halini anlatmaktadır. Bu aynı zamanda her ne kadar yağmur burada sürekli değişimi çağrıştırsa da ve her şeyin zamanla aktığını belirtse de, değişmeyen şey, zamanın kendisidir. Değişmeyen tek şey değişimdir, sözünden yola çıkarsak zamanın durağanlığı da ilk paragrafta bahsettiğimiz donmuşluğa eşitlenir. Filmi esasen farklı bir alana taşımak gerekir bu yüzden. Film böylece Sevmek Zamanı kimliğinden çıkarak Zamanı Sevmek kimliğine bürünür. Filmin ana iskeleti bu bakmak ediminin üzerine kurulmuştur diyebiliriz. Bu sahnelerden Freudcu bir yan anlam çıkarılabilir ancak durum cinselliği ne kadar ihtiva ederse etsin buradaki görme ve bakma yorumunu Halil üzerinden yapacağımız için onun bakış açısından çözüm getirmeye çalışacağız. Mitoloji ve Psikolojinin göbek bağını göz ardı etmemenin gerektiğine inanıyorum. Erksan sinemasının konu olarak beslendiği Anadolu coğrafyası daha çok bizlere değişime uğramış mitsel karakterler sunar. Kuyu filmi buna en yakın örneklerden biridir. İçerisinde mitolojik öğeleri yakalayabileceğimiz ritüellerle doludur. Ancak bu bizlere bir gerçeklik olarak sunulur. Kuyu filminde ise Fatma Nil Göncükendini bu mülkiyetin dışına atmaya çalıştığı anda yeniden çemberin içine çekilerek erkekler dünyasında mülkiyet hakkına Sevme Zamanı Filmi Seks edilir. Bu Yunan Mitolojisinde sıkça görülen bir olaydır. Mitolojide birçok hikâyede nehirde çıplak iken soyunup dökünen nympheler, bir tanrı tarafından ya kaçırılır ya da kovalanır. Sonunda ise Nymphe ya tanrı ile birlikte olur ya da kendini doğaya feda ederek bir çiçek, bir nehre veya daha farklı bir imgeye dönüşmektedir. Filmde bu türden sahnelere çokça rastlarız ve Fatma ikinci yolu seçerek kendini doğaya feda eder. Sevmek Zamanı filminde ise Narsisist bir durum vardır.
Sevmek Zamanı: “Ben Senin Resmine Aşığım…”
Sevmek Zamanı - filmi - escortbayanolgun.online Sanırım filmi kültleştirmede, seyirciye aşk kavramı. Kadıköy'de “Sevmek Zamanı” ♀️ Usta Yönetmen Metin Erksan'ın unutulmaz filmi @mubiturkiye'nin çalışmasıyla Kadıköy duvarındaki yerini aldı. Filmin asıl özelliği, aşkın doğası üzerine epeyce düşündürücü olmasından ileri gelir. Sevmek Zamanı: “Ben Senin Resmine Aşığım…” – SineBlogSevmek Zamanı Fragman. Tutkulu aşkın, primer narsizmde kalan bir duygu olduğu fikri, benin ötekinden ayrılamadığı, bireyselliğin uyanmadığı bir devreyi anlatmasından ileri gelir. Odanın iki girişi vardır. Hatta cinselliğin bu filmde seyirci üzerinde ketleyici bir etkisi bile bulunmaktadır. Kadınlar, erkeklerden her daim daha çok şimdide yaşarlar, erkekler ise tam tersi durumda şimdi yerine ya daha çok geçmişte ya da daha çok gelecek içerisinde yaşarlar. Odin ne kadar uğraşsa da ağacı yerinden sökemez hatta bir meyvesini koparmaya çalışırken kendi gözünü de kör eder Odincik.
SanatLog’daki Son 15 Yazı
Film her ne kadar psikolojik alt-metinler içerse de maalesef cinsel anlamda birkaç sahne dışında pek bir anlam taşımamaktadır. Kadıköy'de “Sevmek Zamanı” ♀️ Usta Yönetmen Metin Erksan'ın unutulmaz filmi @mubiturkiye'nin çalışmasıyla Kadıköy duvarındaki yerini aldı. Burada Lacanvari bir kadın. Filmin asıl özelliği, aşkın doğası üzerine epeyce düşündürücü olmasından ileri gelir. Sevmek Zamanı filmi için fragman videosunu izle. Sanırım filmi kültleştirmede, seyirciye aşk kavramı. Adada ustasıyla birlikte boyacılık yapan Halil, çeşitli evlerde çalışmaktadır.Birinci kapı evin içerisindedir. Sürekli yenilenen bu acı sayesinde özne kendini ayakta tutar ve yaşatır. Halil koltuğa oturmuş vaziyette, resmi izlerken Meral ve arkadaşları eve gelirler. İçerisinde mitolojik öğeleri yakalayabileceğimiz ritüellerle doludur. Onun için amaç kadını baştan çıkarmak gibi görünse de esas mesele kadına özgürlüğüne vererek onu elde etmektir. İzleyici eleştirisi: sevdiler En iyi ve en faydalı yorumlar. Halil ise onun yani resmin kendi dünyasına ait olduğunu söyler. Aşkın başındaki imrenme, hayranlık buradan gelir. Yani hayal ve gölgeler…. Şüphesiz yukarıdaki doğu-batı yorumunu yapmak filmi daha da kısırlaştıracaktır. Ancak bu katlanılası bir şeydir, çünkü hedefe ister ulaşılsın ister ulaşılmasın tek önemli olan Romantik amaç peşinde koşmanın kendisidir. Bütçe -. Kendisine göre mi? Enokizu, özellikle film boyunca ülkenin içerisinde yaşadığı çalkantılar, haksızlıklar ve çürümüşlüğe baş kaldırarak çocukluğundan beri baş gösteren şiddete meyilli isyanı, benzer şekilde, Sevmek Zamanı filminin çekildiği dönem olan askeri-siyasi çalkantılara eşitlemek mümkün. Ve bu gibi kalıplar ister istemez filmin gerçek anlamda neyi anlatmaya çalıştığını gölgelemekten başka bir işe yaramayacaktır. Yani hayal ve gölgeler… Film,dönemin yapımlarından ve Türk romanlarından aşina olduğumuz dikotomiler üzerine kurulu. Aşkları onları birbirlerine kavuşmuştur ama dünyadan ayırmıştır. Bunun siyasi-toplumsal süreçteki etkilerini George Orwell dünyasından kopan panoptik araçlarda görüyoruz. Burada yukarıda değinmeyi unuttuğum ve filmle ilgili bağlantıların daha iyi bir çözüme kavuşmasını sağlayacak örnekleri vermek filmin yapısını ve incelemesini daha da kolaylaştıracaktır. Halil bu anlamda gerçek dünya ile bağlantısını bu kadın imgesi sayesinde koparmıştır. Bu öykü kadının başkası-için olduğunu bize başka şekilde gösterir. Halil ise daha alt sınıfa mensup bir karakterdir ancak sürekli Bach çalınan bir eve gelip adeta kendi mülkiyetiymiş gibi davranması ve gramofondan yükselen orient ezgiler, mekânı doldurur, bu aynı zamanda sınıfsal bir çatışmanın da haberini veren bir sahnedir. Bebek anneden ayrı bir varlık olduğunu anladığı andan itibaren yalnızlığın yarattığı çaresizlikten kurtulmak için bir arayışa başlar. En basitinden bir örnek verecek olursak mitolojide karşılaştığımız Pygmalion figürü belki de arkaik olarak erkek imgesinin çözümlenebileceği bir figürdür. Meral bir anlamda Halil için kendi içinde varlıktır ancak kendi yaşadığı doğal çevre ve koşulları içinde başkası için varlık konumundadır. Bu nedenle zaman kavramı burada donuk olarak tasvir edebileceğimiz gölet ve mevsimsel bir metafor olarak kullanılır. Pygmalion bir anlamda âşık olduğu ve kendi içinde yaratmış olduğu diğer benliği, kadını üzerinde bir elbise gibi denemiş ve inşasını kadının vücuduna kafasındaki ruhsal anlatıma göre vermiştir bana göre. Don Kişot ise bana göre erkeklerin bu konudaki muzdaripliklerini derinleştiren diğer bir karakterdir. Başar, ancak ekonomik ve kültürel açıdan onun dengidir. Çünkü aşk, egonun bulduğu geçici bir iyileşme hali sağlar. Pygmalion, Faust, Don Kişot, Scottie, Halil hepsinin ortak paydası kadına her daim bir estet olarak bakmalarından kaynaklanır. Çünkü en nihayetinde hedefine ister istemez ulaşacaktır. Burada yatan soru gözlenen ve bakan arasındaki bağlantıdır. Arzu ve sahip olmayla eşdeğer tutkunun kavramsal olarak belirişi, erken kapitalizmin ortaya çıkışıyla eşzamanlıdır. Mitoloji ve Psikolojinin göbek bağını göz ardı etmemenin gerektiğine inanıyorum.