Bir Müslüman karısına kızdığında "babanın evine git! Bize boşamanın Islâm Hukukundaki durumu sorulduğu için ona göre anlatmaya çalışacak ve başkalarının da bilgilenebileceği mülâhazasi ile meseleyi özetlemeyi deneyecegiz. Islâmda karı ile kocanın birbirlerine üç itibarî bağla bağlıdırlar ve bu bağları koparma boşama yetkisi -bunu kendi isteği ile karısına vermemişse- erkeğe aittir. Bunların niçini ve felsefesi sorulmadığından ona temas etmiyoruz. Imdi erkek bu boşama yetkisini "sarıh" açık ve "kinaye" üstü kapalı olmak üzere iki tür beyanla kullanabilir. Buna göre birisi karısına "sen boşsun"; "boş ol" "seni boşadım" gibi bu kökten türemiş bir irade beyanı kullanırsa, bununla neye niyyet etmiş olursa olsun, dış anlamı ile bu boşamadır, kocaya niyyeti sorulmaz. Ama aslında o, "sen boşsun" derken, aklın yoktur, hamile,değilsin, midende bir şey yok gibi birşeyi kastetmiş de olabilir. Bu durumda karısı kendisinden gerçekte diyaneten, Allah indinde boş değildir. Ama iş mahkemeye intikal ederse mahkeme açık bir beyanın bulunduğu böyle bir olayda kapalı olan niyyete itibar etmez. Ve ispatlanması halinde boşanmalarına karar verir. Buna da meselenin kazâî yönü kazaen denir. Çünkü bu sözün ikiye ihtimalı yoktur. Kayıtlanmamış boşama bir boşama demektir. Bu da ya bir tek olur veya bir bütün olur. Tesbiti için boşayanın niyyetine bakılır. Bu durumda kadının dönüşü kabul etmeme hakkıyoktur. Böyle açık sarıh boşama ifadeleriyle olan boşama, bir defada ya da ayrı ayrı üçe ulaşınca, kadın kocasından tamamen kopar bâin talâk ve normal şartlarda bir başka evlilik daha yaşamadıkça kocâsına ya da kocası, ona dönemez. Bu talâka "büyük kopma" anlamında, "beynûnet-i kübrâ" adı verilir. Buna da "küçük kopma" anlamında "beynûnet-i sugra" adı verilir. Üstü kapalı kinayeli boşama ifadelerine gelince, boşama ya da başka şeylere de ihtimalli bulunan ifadelerdir: "say bakalım! Çünkü bunlar tam kopmuş olmayı beynûneti açıkça anlatmayan kelimelerdir. Bu üç ifadenin dışındaki kapalı ifadelerle talâk kastedilirse bâin talâk vakî olur. Bu ifadeler de; "sen kesin kopmuşsun, haramsın, ayrısın, yuların elindedir, kendi başına buyruksun, sülâlenin yanına! Ister bir öncekiler, ister bunlar olsun, bunlarla ancak talâka niyyet edilmiş olursa talâk vâki olur. Bu sonuncularla bir talâka niyyet etmişse bir, üçe niyyet etmişse üç bâin talâk vâki olur. Yani bunlarla boşanan kadına koca yeni bir nikâh ve kadının rızası olmadan dönemez. Bütün bunlar oldukça girift olan talâk meselelerinin bir özetinden ibarettir. Buna göre birinci soruda açık sarıh ifade ile karısına üç defa, hem de aynı anda "boş ol" demiş. Her bir defasında ayrı bir talâka niyyet etmiş ise, Hanefi Mezhebine göre kadın bir başka koca ile evlenmedikçe ona dönemez. Ancak böyle durumlarda başka mezheplerden yararlanmak Câiz olduğundan, bu kişiye nikâhı ile ilgili daha bir dizi sorular sorulur ve varsa diğer mezheplerden bir çıkış kapısı bulunur. Fetva sorulan kişi, birinci sözündeki niyyetine bakmaz, çünkü "o boşama" anlamında Seks Yaparken Boşol Demek bir ifadedir. Ikinci sorudaki, kapalı kinâye ifade kullanmış ve kalbinde boşamayı kastetmediğini söylemiştir. Buna müftü, hiçbir şeyin gerekmediğini söyler. Ancak müftüye değil de hakime gitmiş olsaydı hakim, bu sözü hangi münasebetle söylediğini sorar ve eğer karı koca kavgalaşırken ya da aralarında nikâh meselesini konuşurken söylediğini tesbit ederse, böyle bir durumda bu sözün başka bir maksatla söylenemeyeceğine hükmederek yine bâin bir talâkla karar Seks Yaparken Boşol Demek. Gerçi haddi zatında bu, söyleyenin niyyetine bağlı bir sözdür. Bu sözle talâkı kastetmiş olması halinde, ilk söylediğinde karısı kendisinden boşanır. Artık ona nikâhsız denemez. Ikinciyi iddet süresi içinde söylemişse ikinci defa, üçüncüyü de ikinciden sonra iddet süresi içerisinde söylemişse üçüncü ve son defa boş olur. Birinciden sonra bir iddet süresi üç hayız geçmişse, artık diğer sözlerinin bir anlamı olmaz. Çünkü o tamamen yabancı bir kadındır. Ana içeriğe atla. Üye Ol. Giriş Yap. Rastgele Soru.
ÖFKE İLE BOŞAMAK | Sorularla İslamiyet Islâmda karı ile kocanın birbirlerine üç itibarî bağla bağlıdırlar ve bu bağları koparma (boşama) yetkisi -bunu kendi isteği ile karısına vermemişse- erkeğe. Birbirlerini tanımayan veya duygusal bir birliktelik içerisinde olmayan kişiler söz konusu olduğunda cinsel tacizi belirlemekte güçlük çekmeyiz. Sokakta. Lex Hukuk - KARI-KOCA ARASINDA CİNSEL TACİZ VE BOŞANMACömert Sok. Bu sözle talâkı kastetmiş olması halinde, ilk söylediğinde karısı kendisinden boşanır. Namazdan sonraki tesbihatın müezzin eşliğinde yapılmasının hükmü nedir? Zira tedaviyi kabul etmeyen eş kusurlu sayılmaktadır. Eşler Arasında Cinsel İlişki Kurulamaması Cinsel ilişkinin kurulamaması sebebiyle açılan boşanma davalarında mahkeme bilirkişiye başvuracaktır.
Cinsel Sorunlar Boşanma Sebebi midir?
Nihat Hatipoğlu - ; Eşime Kızıp Boş Ol Dedim Haram. bir şeye bağlanma- dan, kişinin eşine “Seni boşadım.”, “Sen. Birbirlerini tanımayan veya duygusal bir birliktelik içerisinde olmayan kişiler söz konusu olduğunda cinsel tacizi belirlemekte güçlük çekmeyiz. Sokakta. Comments1 ; Eşim üç defa 'boş ol' dedi nikah düştü mü? - Nihat Hatipoğlu ile Kur'an ve Sünnet. Islâmda karı ile kocanın birbirlerine üç itibarî bağla bağlıdırlar ve bu bağları koparma (boşama) yetkisi -bunu kendi isteği ile karısına vermemişse- erkeğe. Müneccez Talâk/Derhal Hüküm ifade eden Talâk: Şarta, zamana, eyleme, mekâna vb.Bekarken tatlı sözler söylerdi evlendik bir kere tatlı söz duymadım. Nitekim Yargıtay böyle ifşa eylemlerini evliliğin temelinden sarsılmasına etki eden ağır kusur olarak kabul etmiştir. Bu da ya bir tek olur veya bir bütün olur. Hakim, taraflar arasında cinsel ilişki kurulmasını engelleyen fizyolojik bir rahatsızlığın olmadığı konusunda rapor alınmasına karar verecektir. Kadın bu tür sözlerle kendisine verilen boşama yetkisini aynı mecliste kullanmazsa hakkını kaybeder. Bu tür ters ilişki zorlaması da bir boşanma sebebi ve kusur olarak kabul edilmiştir. Dolaysıyla cinsel sorunlar boşanma sebebi olabilmektedir ve cinsellik yüzünden boşanma kararı verilebilmektedir. Evli çiftler söz konusu olduğunda bu tespiti yapmak daha zor olsa da aslında temel dayanak aynıdır: İstenilmeyen bir davranışa maruz bırakılmak. Merhaba 11 aylık evliyim ve bakireyim. Ancak yine de boşanma sebebinin dava dosyalarına yansımasını istemiyorsanız anlaşmalı şekilde boşanmayı deneyebilirsiniz. Merhabalar Eşim ile anlaşamadık Mahkemede süren karşılıklı çekişmeli boşanma davamız var. En Son İncelediklerim. Ikinciyi iddet süresi içinde söylemişse ikinci defa, üçüncüyü de ikinciden sonra iddet süresi içerisinde söylemişse üçüncü ve son defa boş olur. En Son İncelediklerim. Bu davranış sözlü veya görsel veya fiziksel olabilir. Buna göre birinci soruda açık sarıh ifade ile karısına üç defa, hem de aynı anda "boş ol" demiş. Nikâh akdi esnasında tefvîz yapılacaksa bu, kadının o sırada bu hakka kendisinin de sahip olmasını şart koşmasıyla olur. Dumlupınar Bulv. Tasavvuf Düşüncesi. Fetva sorulan kişi, birinci sözündeki niyyetine bakmaz, çünkü "o boşama" anlamında açık bir ifadedir. Bunlardan kurtulmak için bir dua var mıdır? İnternet Hukuku. Bu durumda problem geçici ve tedavi edilebilir nitelikte olsa dahi boşanmaya ve tazminata karar verilebilecektir. Bu içeriği faydalı buldunuz mu? Bu vb. Ehl-i Sünnet. Bir de oğlum bu çekişmeli boşanmadan ne zaman kurtulabilir şubat ayında ilk mahkeme oldu avukat gitti sadece temmuzda da ikincisi var? Çünkü gelinimi yanımıza aldık aralarını düzeltiriz de belki bir şeyler olur diye lakin oğlum eve geldiği an oğluma 7 yabancı gibi davranıyordu. Bebekler öldüğünde direkt cennete mi gider?